Narrowcasting

Narrowcasting
image03

Z-channel heeft een narrowcasting software pakket ontwikkeld. Dit narrowcasting software pakket is een product volgens de laatste technieken. Z-channel is volledig gebouwd in HTML5, wat staat voor een overzichtelijke en eenvoudige bediening maar met alle geavanceerde mogelijkheden die momenteel te bedenken zijn. Voor een duidelijke impressie van onze narrowcasting pakket zou u onze korte tutorials eens kunnen bekijken. Dit zijn filmpjes die in vogelvlucht de werking van Z-channel demonstreren. Naast de software is er ook hardware benodigd in de vorm van een (mini) Player PC en een digitaal beeldscherm. Z-channel kan deze hardware voor u verzorgen of u kunt dit zelf doen. Ga via ons menu naar hardware om hier meer over te lezen.

Z-channel profileert zich door het kunnen ondersteunen op zowel hard- als softwarevlak als een allround partner voor eindgebruikers en dealers. De term narrowcasting werd al voor het eerst gebruikt in 1968 door de Amerikaanse wetenschapper Joseph Liklider. Nadat de plasmaschermen sterk in opkomst kwamen en sterk in prijs daalden werd narrowcasting zeer populair. Het heeft echter wel even geduurd voordat er met narrowcasting software echt succesvolle projecten zijn opgezet en afgerond. Dit komt met name doordat de ROI (return on investment) lange tijd veel te hoog was, door de hoge prijzen van de digitale beeldschermen en de nog redelijk onbekende software techniek die door de ontwikkelingen hiervan om relatief hoge investeringen vroegen. Narrowcasting wordt gezien als een reactie op het zap-gedrag van de consument tijdens de reguliere reclameblokken op tv. De adverteerders konden middels broadcast de consument niet meer voldoende bereiken en gingen daarom over naar narrowcasting. Dat betekent dat er een speciaal kanaal werd opgezet waarop op maat gesneden informatie op specifieke momenten naar een gerichte doelgroep wordt uitgezonden. Narrowcasting wordt evenwel niet alleen gebruikt voor reclamedoeleinden. Narrowcasting werd in beginsel ook veelal ingezet op luchthavens en overige plaatsen van vervoer. In dit geval werd in plaats van advertenties vooral functionele informatie getoond. Inmiddels is narrowcasting software een veel ingezette marketing tool in velerlei branches zoals retail, onderwijs, gezondheidszorg, outdoor signage en voor diverse toepassingen met als voorbeeld digitale menuborden, bewegwijzering en interactieve touchscreens. Narrowcasting biedt vele voordelen, zo geeft het de mogelijkheid helemaal up to date te zijn terwijl content te allen tijde kan worden bijgewerkt. Narrowcasting gebruikt bewegende beelden in plaats van statische beelden aangezien deze langer en vollediger de aandacht van klanten vasthouden. Merkwaardig genoeg wordt de term narrowcasting eigenlijk alleen nog in Nederland veel gebruikt. In de rest van de wereld is inmiddels de term digital signage het meest gangbaar.

Informeer naar onze oplossingen!